Richtlijnen aanleveren narrowcasting content

Op deze pagina vind u de richtlijnen voor de digitale presentaties op de schermen ten behoeve van de narrowcasting uitzendingen. Bij het aanleveren van een advertentie of tekstboodschap dient men aan een aantal richtlijnen te voldoen. 

  • Het formaat van de afbeelding dient 1280 x 720 pixels te zijn.
  • Bestandsformaten voor de afbeeldingen mogen BMP, TIFF, PSD, PNG of JPG zijn. Bij voorkeur graag een JPG met een hoge kwaliteit opslag omdat het dan direct uitzendklaar is.

Naast de technische aspecten zijn er ook nog paar belangrijke aandachtpunten betreffende de vormgeving van de advertentie of tekstboodschap.

  • Zorg ervoor dat de letters niet te kleine zijn maar gebruik een groter formaat lettertype. Gebruik bijvoorbeeld de Bold optie bij een lettertype. Dit zorgt ervoor, naast lettergrootte, dat de tekst beter leesbaar is op het beeldscherm.
  • Ook is het van belang dat de de teksten niet te lang zijn. Veel tekst word minder snel opgepakt. Dus korte pakkende teksten met eventueel daarbij een ondersteunde foto. Let daarbij wel op dat de foto niet te klein is. Het is dan beter om dan een uitsnede van de foto te maken.
  • Lukt het niet om alles op één pagina te zetten dan is ons advies om de advertentie of tekstboodschap te verdelen over twee pagina's. Normaal staat een pagina 20 seconden in beeld. Juist door gebruik te maken van korte pakkende teksten is het beter de pagina's te verdelen over twee pagina's. Beide pagina's staat dan 10 seconden in beelden. Dat geeft ook weer een hogere attentie waarde.